.

Bejegyzéseim gyarapodásával a főoldal sajnos előbb vagy utóbb átláthatatlanul hosszú lesz. A jobb oldali menüsor "Blogarchívum" linkjeit használva viszont lehetőség nyílik egyetlen, egy tetszőlegesen kiválasztott bejegyzés elolvasására is.

2010. szeptember 4., szombat

Még egy kis Kalinyingrád. Érdekességek...

Már rögtön az elején feltűnt, hogy Kalinyingrádban nincsenek kövér emberek. Vicc nélkül mondom: egy kezemen meg tudnám számolni, hogy a három nap során hány túlsúlyos embert láttam. Valahogy olyan egészségesnek és fürgének tűnt mindenki...

A lányok/nők nagyon csinosan, a legújabb nyugati divat szerint öltözködnek. A férfiak viszont kevésbé adnak a megjelenésre, és nemcsak a nőkhöz, hanem mondjuk a magyar átlaghoz viszonyítva is.

Angolul értő orosszal (a panzió egyik alkalmazottján kívül) egyáltalán nem találkoztam és németül is kb. százból egy, ha tudogat. Egész egyszerűen nincs szükségük rá...

Sok a rendőr, sok a katona és láttam pár matrózt is. Az egyenruhát arrafelé még igen nagy tisztelet övezi, ami látszik is a karhatalom emberein: peckesen járnak-kelnek és szemmel láthatóan igen büszkék hivatásukra.

Voltam focimeccsen is: a Baltika Kaliningrad – Avangard Kursk másodosztályú összecsapásba kukkantottam bele.
1. A színvonal elég alacsony volt, bár ezen mondjuk annyira nem lepődtem meg.
2. Ingyenes volt a belépés.
3. A kalinyingrádi "aréna" nem nagyobb, mint a kanizsai (max. 8000 fős lehet), ami azért furcsa egy majdnem félmilliós város esetében.
4. Megdöbbentően sok volt a rendőr; kis túlzással többen voltak, mint a szurkolók.
5. A szurkolói keménymag a "Königsberg Ultras" nevet viseli, ami eléggé megdöbbentett a legutóbbi bejegyzésemben kifejtett Kalinyingrád-Königsberg problémakör miatt.

Kalinyingrádban szinte az összes nálunk ismert nyugati üzletlánc megtalálható, és minden beszerezhető, a Panasonic LCD TV-ktől kezdve a Jeans Club farmernadrágokig.

Azt eddig is tudtam az oroszokról, hogy fonetikusan írják le a külföldi szavakat, de a Rájffájzen Bankon és az Ándzselina Dzsolin (persze cirill betűkkel) azért így is jót mulattam.

A boltokban Délhús- és Pick-szalámi kapható, sőt még OTP Bankot is láttam.

Lehet, hogy a magas szállítási költségek miatt, de tény: az árak megdöbbentően magasak. Kalinyingrád semmivel sem olcsóbb hely, mint mondjuk Pécs.

A Kalinyingrádi Terület többi települése sokkal rosszabb állapotban van, mint a "főváros". A vidéki városokban pl. csak a legforgalmasabb utak mentén van közvilágítás (vagy fordítva: azért van ott nagy forgalom, mert ott van csak lámpa?), a mellékutcákban többnyire koromsötétség honol. Szovjetszk városa pedig – a bolgár Haskovót beelőzve – nálam megszerezte a "legvisszataszítóbb város" titulust a képzeletbeli ranglistámon. A szovjetszki határátkelő ráadásul egészen különös módon van kialakítva. Én ilyet még nem láttam: a határállomás egy négy- és tízemeletes panelházak által körülvett téren kapott helyet, valahogy úgy, mintha Kanizsán a Rózsa 13 mögötti parkolóban, Pakson a Fenyves utcában vagy Pécsett a Mecsek Áruház-környéki lakóházak között lenne. Gondolom arrafelé elég alacsonyak az ingatlanárak...

És végezetül egy kép a régi Königsbergről. Az embernek ilyenkor azért összeszorul a szíve...

Fényképek

Königsbergi folyópart egykor
Nagyjából ugyanott ma...



Négy régi-új épület - szánalmas próbálkozás
a régi hangulat megidézésére
De így közelről azért jól néz ki




A nagy derbi előtt
Bevásárlóközpont Ándzselina Dzsolival



Pick
OTP


Rájffájzen Bank
Szovjetszki határállomás -
panelházak között

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése